WERKLUST

Stuur jezelf en help een ander.

Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van deze Amsterdamse beleidswijziging niet veel begrijp. Natuurlijk vergen enorme bezuinigingen ingrijpende keuzes maar een keuze voor de kansrijke klant hoort daar natuurlijk niet bij.

De tweede kamer liet er al enkele keren geen misverstand over bestaan: re-integratiegeld met worden ingezet voor klanten met een behoorlijke afstand tot de arbeidsmarkt, niet voor kansrijke klanten. Die moeten op eigen gelegenheid een baan weten te vinden.

Misschien zou men in Amsterdam gebaat zijn bij een iets subtielere opzet. namelijk

  • Kansrijke klanten vinden zelf werk. Hulp is niet nodig.
  • Kansarme klanten vinden (mogelijk) werk met ondersteuning. Hulp is nodig en zinvol.
  • Kansloze klanten vinden waarschijnlijk geen werk ook al worden ze ondersteund. Hul is niet zinvol.

Ik schreef hier al eens over een vuistregel voor effectiviteit.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s