WERKLUST

Stuur jezelf en help een ander.

De meest gehoorde reactie op de immense bezuinigingen bij gemeenten en het UWV:

De klant moet zelfstandig worden.

Nu werk al 25 jaar voor verschillende sociale diensten. Al die tijd heb ik gedacht  dat het de bedoeling was de klant zelfstandig zou worden.

Al die tijd had ik het dus mis.

Kan iemand me uitleggen wat tot de dag van vandaag dan de bedoeling is geweest? Kan het zijn dat het stiekem de bedoeling was dat de klant onzelfstandig zou blijven om zo het systeem in stand te houden. Ik hoop dat het niet waar is.

De vraag die vervolgens opduikt is hoe dan?

  • op je handen gaan zitten.
  • beschikking sturen waar in staan dat hij/zij zelfstandig moet worden (of anders)
  • dienstverlening digitaliseren.
  • zelfsturing aanleren

De laatste is mijn persoonlijke favoriet. Dat zal u inmiddels wel duidelijk zijn en anders staat hier waarom. De volgende vraag is hoe organiseren we dat dan? Ik ben benieuwd naar uw antwoord. Het mijne heb ik nog niet. Op 17 mei moet ik ten minste het begin van mijn antwoord klaar hebben want dan ga ik er iets over zeggen op de mini conferentie over Zelfsturing van het RWI.

2 reacties op ‘Klant moet zelfstandig worden. Hoe dan?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s