WERKLUST

Stuur jezelf en help een ander.

But engagement, whether of the people who use services or frontline staff who deliver them, is a hard thing to achieve. The very structure of our public services militates against it. Trying to achieve true engagement in existing structures invariably feels like a partial fx in an otherwise hopelessly compromised system. Frontline leadership is a scarce commodity in large multidisciplinary organisations with centralised cost
control and management by target. User involvement often becomes not co-creation but the choreographed rubber-stamping of top-down decision making.

Uit: The ownership state door Philip Blonde.

Dit is uit mijn hart gegrepen. Veel collega’s zijn wantrouwend geworden over vernieuwing. (morgen is het toch weer anders). Operationeel management voelt zich doorgeefluik en staat niet meer geinspireerd voor de troepen.

Deze hartenkreet komt voort uit mijn ervaring om (sturen op) zelfsturing in te voeren in Rotterdam.

 

 

 

9 september 2011

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s