WERKLUST

Stuur jezelf en help een ander.

De boodschap is duidelijk, ook als je klein bent, kun je impact hebben (en erg irritant zijn natuurlijk).

Ik kreeg deze tweet van Lieke Steinmeier, ooit oprichtster van Dress for Success in Nederland. Aanleiding was mijn verzuchting over hoe lastig het is om Dress te laten groeien tot wat het werkelijk moet zijn: een organisatie die werkoze mensen helpt bij hun volgende carrièrestap.

Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken.

Daar zijn er nogal wat van. Kleine organisaties met goede ideeën. Samen vormen we een ware muggenplaag. De impact van Dress for Success (en van veel andere kleine organisaties) is het emancipatoire uitgangspunt. We hebben een rotsvast geloof in de eigen kracht van mensen. In onze visie hebben veel mensen maar een klein zetje nodig. En Dress biedt dat zetje in de vorm van sollicitatiekleding.  Het gaat echter om meer dan kleding alleen. U gelooft dit misschien niet maar het is echt waar:

Zelfvertrouwen kun je aantrekken.

UWV, gemeentelijke sociale diensten en reïntegratiebedrijven denken allemaal dat zij het zijn die hun klanten aan werk helpen. Dress denkt dat het de klant zelf is die van ons alleen maar een zetje nodig heeft.

Dat is het grote verschil.

Beter eigenlijk is: Dat is het kleine verschil met de grote gevolgen. De impact van een organisatie als Dress for Success is het eenvoudige concept dat mensen niettemin in staat stelt om grote stappen te zetten.

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s