WERKLUST

Stuur jezelf en help een ander.


13 april 2015

 

 Dagje Amersfoort vandaag voor een congres over de toekomst van de sociale dienst. Veel gehoord over verdraaide organisaties die zichzelf centraal stellen en de klant (burger, werkzoekende) vergeten. Opvallend veel minder ove de opgaven voor dek komende jaren. Van Llieshout over het toenemend belang van onderwijs en diverse sprekers over het verval van de middenklasse. Dat was ‘m wel. 

Maar de bottomline is toch vooral de organisatorische mores van de diensten. Geen gevoel voor de burger, geen gevoel bij de professional, geen voeling met de samenleving. 

En daar moet wat aan gebeuren met het oog op de toekomst.

3 thoughts on “Heeft de sociale dienst toekomst?

  1. Frans Pieters schreef:

    Misschien moeten al doe organisaties eens goed HET COMPLEX lezen. Heb het boek als een wake-up call geschreven.

    Like

    1. Klaas Folkerts schreef:

      Zeker een wake up call, Frans. Maar je weet toch dat een profeet niet in eigen land wordt geëerd?

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s